728x90 AdSpace

27 de juny 2011

La Federació d'Ensenyament de CCOO manifesta el seu rebuig i desacord amb la proposta del Ministeri d'Educació sobre l'ingrés i l'accés en la funció pública docent

Versió PDF del COMUNICAT DE CCOO


El passat 21 de juny i en l'àmbit de la Mesa estatal de Negociació, el Ministeri d'Educació va manifestar als sindicats que "és intenció del Govern que es modifiqui el RD 276/07 que actualment regula l'ingrés i l'accés als cossos docents estatals i que aquesta modificació s'apliqui ja el 2012, per la qual cosa no contemplen cap pròrroga del sistema transitori ". El seu plantejament ha estat la negociació del nou sistema d'ingrés i accés al llarg del mes de juliol i portar-lo a la Conferència Sectorial d'Educació (als representants de les les CCAA) a primers de setembre.


També ha manifestat que no estan condicionats per un possible avançament electoral i que en tot moment han estat coordinats amb el vicepresident del Govern, que aposten per un mateix sistema d'oposicions a tot Espanya i que volen reforçar la formació a l'aula dels nous professors, de manera que pretenen reformar la fase de pràctiques canviant la seva estructura i la seva avaluació.



El Ministeri va plantejar com a elements clau de les seves propostes els següents:

1. Incrementar l'objectivitat de les proves.
2. Revisió de la valoració de l'experiència docent, corregint l'actual desequilibri, de manera que aquells aspirants que obtinguin qualificacions brillants resultin sempre seleccionats.
3. Potenciar la fase de pràctiques, donant-los un caràcter formatiu, però sempre tindrien al final de les mateixes una valoració externa al centre en què es realitzin.

La Federació d'Ensenyament de CCOO va manifestar d'una banda el seu rebuig i desacord amb el document presentat, que evidentment no respon per a res als principis d'objectivitat i transparència ni amb una adequada valoració dels mèrits. La Federació d'Ensenyament de CCOO no comparteix els terminis en què el Ministeri d'Educació pretén dur a terme la negociació d'un tema tan important per a tants milers de persones. Insistim que el procés de negociació no pot, per la seva importància, tancar-se en el mes de juliol, ja que és necessària la participació dels afectats per la negociació i exigim un calendari concret del desenvolupament d'aquesta. D'altra banda expressem la nostra preocupació perquè el posterior procés d'elaboració i tramitació d'aquesta norma pugui estar afectat per un avançament electoral.


Vam plantejar al Ministeri d'Educació la seva disponibilitat a modificar profundament les propostes plantejades en el seu document inicial al llarg del procés negociador. També vam exposar la necessitat d'acabar amb la incertesa dels opositors i, per això, vam tornar a demanar la prorroga el sistema transitori d'ingrés mentre es regula el nou sistema d'ingrés i accés a la funció pública docent. El Ministeri va manifestar que el document presentat era un document obert i que estava disposat a la seva modificació, però no estava per la pròrroga del sistema transitori com li havíem demanat tots els sindicats.

Des de CCOO plantegem el nostre desacord amb la filosofia i amb el missatge que es repeteix constantment en molts àmbits de la necessitat de seleccionar els millors que pot crear un estat d'opinió que els actuals docents no som bons professionals. Al contrari podem dir que els docents de pública som bons professionals i fins i tot que som els millors, perquè hem estat els únics seleccionats en processos selectius, més encertats o menys, però en processos selectius.


També lamentem que aquest tema s'estigui abordant separadament del conjunt de temes que, segons la nostra opinió, havien de haver-se desenvolupat en l'Estatut Docent, ja que està molt lligat al desenvolupament professional.


CCOO plantegem la necessitat d'arribar a un nivell important de consens amb les comunitats autònomes, tant per l'experiència recent que mostra que el mateix procediment d'ingrés establert pel mateix reial decret d'àmbit estatal es porta a la pràctica de maneres molt diferents i amb resultats totalment diferents, com per la realitat del repartiment de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes que fa que assumptes com les convocatòries dels processos selectius, les retribucions dels funcionaris en pràctiques i els requisits lingüístics siguin de competència de les comunitats.


Finalment es va arribar a acordar un calendari de reunions a la primera quinzena de juliol. Des de CCOO ens comprometem a anar informant puntualment del desenvolupament de les negociacions ja no tancar cap procés fins a la reincorporació a l'activitat laboral.


Temes relacionats:

CCOO rebutja la proposta de modificació del nou sistema d’ingrés.

  • Comenta amb Blogger
  • Comenta amb Facebook
Item Reviewed: La Federació d'Ensenyament de CCOO manifesta el seu rebuig i desacord amb la proposta del Ministeri d'Educació sobre l'ingrés i l'accés en la funció pública docent Rating: 5 Reviewed By: .
Scroll to Top