21 de febrer de 2012

València: L'escalada repressora suposa un greu atac als drets democràtics

CCOO exigeix ​​la dimissió de la delegada del Govern de València per la repressió policial contra l'alumnat

La Federació d'Ensenyament de CCOO condemna l'actuació policial del dies 14, 16 i 20 de febrer a la ciutat de València contra l'alumnat de l'Institut d'Ensenyament Secundari "Lluís Vives" i sobre la ciutadania que va acudir en suport dels seus justes reivindicacions, i exigeix ​​la dimissió de la Delegada del Govern, Paula Sánchez de León.

Des del dia 15 de febrer, l'alumnat ha exercit el seu dret constitucional a manifestar la seva disconformitat amb les condicions de precarietat del seu centre d'ensenyament per les dràstiques retallades que el Govern Valencià ha aplicat en els centres d'ensenyament públics.

L'escalada repressora, absolutament injustificada, suposa un greu atac als drets democràtics de reunió i manifestació. La intervenció desproporcionada, i per moments brutal, de la policia, va resultar indiscriminada, sobretot tenint en compte que moltes de les persones que van participar en les manifestacions eren menors d'edat. De fet gran part dels detinguts són menors, per la qual cosa dubtem de la legitimitat de la negació de la policia de lliurar als seus pares i mares, que són els que tenen la custòdia d'aquests menors.

Exigim a les forces de l'ordre defensin les llibertats democràtiques que tant ens ha costat aconseguir i no reprimeixin amb salvatge brutalitat el dret a democràtic de manifestar la nostra disconformitat amb fets que no havien de haver-se produït.

Davant  l’involucionisme democràtic que s'està produint a València i les declaracions del responsable de les càrregues policials, així com les de la Delegada del govern, avalant l'actuació policial, reclamem una investigació i que siguin depurades les responsabilitats per situacions impròpies d'un estat de dret i una gran alarma social.

Apel·lem a l'Estat democràtic com a garant de llibertats i que no reprimeix manifestacions pacífiques. CCOO no desistirà en la seva lluita per defensar un model d'Estat basat en la igualtat i la justícia social.

Aquest tipus d'actuacions han de fer reflexionar, com a professionals de l'educació, sobre la necessitat de potenciar en els centres l'ensenyament dels valors de la no violència, una tasca que, però, es veu entorpida per les retallades d'hores de tutories i de professors que haurien impartir-la.

Imatges de la concentració-manifestació 21 de febrer, de Plaça Sant Jaume fins a la Jefatura Superior de Policia (Via Laietana) (de les 12 fins a les 13h)
Suport als i les estudiants de l'IES Lluis Vives de València

Fotografies: CCOO Ensenyament (de lliure distribució citant la font)

Item Reviewed: València: L'escalada repressora suposa un greu atac als drets democràtics Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació