16 de març de 2012

Els màxims responsables de les organitzacions d’autònoms i autònoms dependents, TRADE-CCOO, ASTAC-Condal, CTAC, STAC, TAC i Unió de Pagesos, faran el registre de la seva convocatòria de vaga general per al 29 de març en les condicions establertes en la convocatòria feta pels sindicats CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya.

Per part de la Federació Sindical de Treballadors Autònoms Dependents de CCOO de Catalunya (TRADE-CCOO) hi haurà el seu secretari general, Jordi Gutiérrez.
L’acte tindrà lloc dilluns vinent, 19 de març, a les 12 h, a la seu del Departament d’Empresa i Ocupació del carrer Sepúlveda 148-150 de Barcelona.

Els màxims responsables de les organitzacions d’autònoms i autònoms dependents, TRADE-CCOO, ASTAC-Condal, CTAC, STAC, TAC i Unió de Pagesos, enregistraran el proper dilluns, 19 de març, a les 12 hores, al Departament de Treball el preavís d'interrupció d'activitats professionals i de prestació de serveis als autònoms i autònomes de Catalunya per al proper 29 de març.

D’aquesta manera, les principals organitzacions de treballadors autònoms de Catalunya mostren la seva voluntat de participar en la convocatòria de vaga general, fent una crida a tots els treballadors per compte propi de Catalunya perquè interrompin la seva activitat professional i les prestacions de serveis a tercers, en les condicions establertes en la convocatòria de vaga feta per la UGT i CC.OO.

Amb la interrupció de l’activitat dels treballadors autònoms, TRADE-CCOO i la resta d’organitzacions de treballadors autònoms convocants volen mostrar la seva denúncia de les mesures d’ajust i retallada promogudes pel Govern de l’Estat, que cedeixen a les pressions dels mercats i de les institucions financeres, per tal que la crisi la paguem aquells que no l’hem provocada.

Tanmateix, TRADE-CCOO  i la resta d’organitzacions d’autònoms convocants volen mostrar també el seu refús a les polítiques pressupostàries restrictives del Govern de la Generalitat de Catalunya, que juntament amb les retallades dels serveis socials bàsics estan conduint de manera progressiva al desmantellament dels sistemes de protecció i cohesió social.

Aquestes mesures, a més de repercutir negativament en l’activitat econòmica i en l’ocupació amb caràcter general, posen en risc els serveis públics de qualitat que atenuen unes desigualtats socials cada vegada més profundes, i destrueixen ocupació privada i pública al temps que deterioren les condicions de treball de l’existent.

L’efecte directe d’aquestes polítiques en el col·lectiu del treball autònom estan a la vista: a Catalunya, la seguretat social ha perdut 53.020 autònoms i autònomes cotitzants, del 31 de desembre de 2007 al 31 de desembre de 2011. En aquest període el nombre total de cotitzants a la seguretat social ha disminuït un 11,69%, mentre que el d’autònoms i autònomes persones físiques ha disminuït un 14,27%.

Preavís vaga general – Treballadors autònoms

DIA: 19 de març.
HORA: 12 hores.
LLOC: Departament de Treball. Sepúlveda, 148-150. Barcelona