728x90 AdSpace

16 de nov. 2012

La realitat de l'Escola Can Llobet (Barberà del Vallés)



Volem començar aquesta carta agraint l'esforç, l'interès i la professionalitat de les nostres companyes substitutes que, tot i no estar nomenades fins el dia 12 de setembre, van venir a la nostra escola per presentar-se davant la resta de l'equip docent i informar-se de cóm estaria organitzat el curs. Van assistir a les diferents reunions que hi havia previstes i van començar a organitzar el treball conjuntament amb la resta de mestres. Aquest esforç no té preu i, més encara, si és realitzat de manera altruista, sense percebre cap tipus de retribució i amb l'únic objectiu d'evitar que els principals damnificats fossin els alumnes, els vostres fills i filles. 


GRÀCIES A TOTES 

També volem agrair el suport de les 156 famílies de l'escola que van firmar el manifest en contra de les mesures preses pel Departament per aquest curs 2012-2013.


MOLTES GRÀCIES A TOTS. 

Tot just ha començat el mes d'octubre i les mesures preses pel Departament d'Ensenyament ja estan donant els seus fruits:


A data d'avui 10 d'octubre tenim una mestra tutora que està de baixa per malaltia. Aquesta situació s'arrossega des del passat 1 d'octubre. El Departament ens va informar ahir que fins el 16 d'octubre no s'incorporarà un substitut a la nostra escola. I? Quines implicacions comporta aquest fet?. Anem per parts:


-Ara mateix hi ha una classe sense tutora. Aquests alumnes no disposen d'una persona de referència en el seu dia a dia.
-Al llarg del dia van passant diferents mestres per aquesta classe. Així durant tota la setmana (ja portem gairebé 2 setmanes). Els alumnes estan atesos, sí, però... de quina manera? Realment creieu que un grup classe pot treballar tranquil·la i eficaçment si cada 45 minuts es troba amb un mestre diferent?
-Els alumnes de la resta d'aules continuen amb les seves classes, però no es poden realitzar doblaments (disposar d'una mestra a la classe que ajudi als alumnes amb més necessitats) ni desdoblaments (no es pot dividir la classe en dos grups per tal d'afavorir una atenció més individualitzada). Aquest fet comporta una greu disminució de la qualitat de l'educació dels vostres fills i filles.


És molt senzill caure en la crítica fàcil i fer onejar la bandera de "Ostres tu, això passa perquè la mestra s'ha posat malalta" o bé "És que aquests funcionaris sempre estan de baixa". Volem recordar que a nosaltres també ens descompten els dies no treballats, així que si ens posem malalts no és perquè ens vingui de gust agafar-nos unes vacances. Potser seria bo que comencéssim a mirar quin és el veritable problema... si el problema és que la mestra s'ha posat malalta o bé el problema radica en que el Departament d'Ensenyament estableix un mínim de 10 dies per assignar un substitut a l'escola.


Com a equip docent posem tot l'interès, l'esforç i la professionalitat de que disposem per tal que aquests canvis afectin el mínim possible als alumnes de la nostra escola, però, ÉS REALMENT AQUESTA L'EDUCACIÓ QUE VOLEU PER ALS VOSTRES FILLS I FILLES?FINS A ON ESTEU DISPOSATS A AGUANTAR?


Tal com ja us vam dir, no és un caprici: ÉS UN CRIT D'AUXILI. Necessitem de la vostra ajuda, perquè al cap i a la fi tots, pares i mestres, lluitem per un objectiu comú: l'educació dels nostres alumnes, l'educació dels vostres fills i filles. 


Comissió Salvem l'Escola Pública
Escola Can Llobet
Barberà del Vallés

  • Comenta amb Blogger
  • Comenta amb Facebook
Item Reviewed: La realitat de l'Escola Can Llobet (Barberà del Vallés) Rating: 5 Reviewed By: .
Scroll to Top