5 de març de 2013

CCOO DENUNCIA QUE LES COMISSIONS DE GARANTIES D'ESCOLARITZACIÓ PER A L'ADMISSIÓ D'ALUMNES ENCARA NO S'HAN CONSTITUÏT

El període de matriculació a tots els centres sostinguts amb fons públics comença el dia 11 de març. Per tal de garantir el compliment de les normes sobre l'admissió de l'alumnat i la participació dels diferents sectors educatius en el seguiment del procés de gestió de llocs escolars, el Departament d'Ensenyament estableix comissions d'escolarització, com a òrgans de garanties d'admissió.

Els directors dels serveis territorials disposen, en el seu àmbit territorial, la constitució de les comissions d'escolarització que siguin necessàries. Un cop constituïdes, les comissions es mantenen actives fins a la constitució de les corresponents al procés d'admissió del curs següent. Aquestes comissions estan constituïdes per la comunitat educativa de l'escola pública i concertada, així com l'administració educativa, les patronals i els sindicats.

Avui, dia 5 de març, encara no s'han constituït aquestes comissions, tot i que la Consellera ha anunciat el tancament de 61 línies a l'escola pública i 12 a l'escola concertada i el tancament progressiu de 7 escoles de tot Catalunya.

L'interès i la preocupació per part de les famílies de a quina escola enviaran el proper curs els seus fills i filles augmenta cada dia. L'assistència a les jornades de portes obertes que s'està fent aquests dies ho demostra ja que ha augmentat en un 250%.

És per això que CCOO reclama i exigeix al Departament d'Ensenyament que constitueixi aquestes comissions per garantir la total transparència del procés d'admissió d'alumnes en aquests moments tan difícils per la majoria de les famílies del nostre país.
Item Reviewed: Les Comissions de garanties d'escolarització s'haurien de constituir abans de començar la preinscripció Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació