16 de maig de 2013

Ni contracte únic, ni reforma laboral!

Des de l’inici de la crisi, l’atur ha anat aug-mentant a mesura que s’implementaven les polítiques d’austericidi i retallades, fi ns arribar a les xifres escandaloses de 900.000 persones aturades a Catalunya i 6 milions a l’Estat. La reforma laboral del PP i CiU, que ja vam contestar amb una vaga general, ha provocat destrucció d’ocupació, empitjorament de les condicions laboral i baixades de salaris, i ara, amb la caducitat dels convenis col•lectius, pot deixar sense drets laborals bàsics milions de treballadors i treballadores.

I en aquest context, la proposta de contracte únic que ha ressuscitat la Comissió Europea torna a situar la sortida de la crisi en els canvis legislatius que empitjoren els drets laborals i no en el canvi d’unes polítiques d’austeritat que han demostrat ser un fracàs. La creació d’ocupació no vindrà de nous con-tractes ni reformes laborals regressives, sinó de la reactivació de l’economia, incentivant el consum o facilitant el fi nançament a les empreses perquè puguin crear ocupació.

ccoo
Item Reviewed: Ni contracte únic, ni reforma laboral! Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació