Adjudicacions provisionals d'estiu: Tota la informació en un clic

29 de setembre de 2014

Sense docents no hi ha educació

La Federació d'Educació de CCOO inicia una campanya a favor de l'ocupació en l'ensenyament públic.  Exigeix recuperar la contractació de les substitucions al 100% i des del primer dia, ​​ la baixada de les ràtios, l'estabilitat en l'ocupació i un augment en les plantilles per desdoblaments, l'atenció a la diversitat i especificitats dels ensenyaments i l'eliminació de la taxa de reposició, amb ofertes de feina fins a recuperar els llocs de treball perduts.

Durant els dos últims anys, s'han destruït prop de 33.000 llocs docents en l'ensenyament públic a tot l'estat i s'ha potenciat la precarietat en l'ocupació, que afecta ja a 70.000 professionals. A Catalunya són més 3000 llocs de treball docents amortitzats i perduts els últims quatre anys.

CCOO llança una campanya per denunciar les retallades que afecten el professorat i per exigir millores concretes:

-  Recuperar la contractació de les persones substitutes al 100% i des del primer dia.

- Comptar amb plantilles adequades per a l'atenció a tot l'alumnat, establint un nombre màxim d'alumnes per grup: Infantil (15), Primària (20) Secundària Obligatòria (25) i Postobligatòries (30); així com una atenció adequada i en igualtat de condicions a la resta de l'alumnat als centres rurals.

- Assegurar els drets del professorat interí i substitut.

- Garantir els desdoblaments, les especificitats dels cicles formatius i l'optativitat, mòduls teòric-pràctics de FP, etc

- Limitar/disminuir la distància de les itineràncies.

- Tenir un nombre suficient de personal educatiu de suport als centres educatius.

- Ampliar l'oferta formativa de l'FP fins a donar cobertura total a la demanda i dotar de finançament suficient.

Aturar les retallades,
recuperar drets i salari..
És a les nostres mans!

Item Reviewed: Sense docents no hi ha educació Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació