Adjudicacions provisionals d'estiu: Tota la informació en un clic

20 de novembre de 2015

CCOO participa en la jornada de dejuni organitzada per la Plataforma DIAE

CCOO de Catalunya fa front comú en la jornada de dejuni de 24 hores que organitza la Plataforma DIAE (Drets dels Infants en l’Àmbit Educatiu) per les beques menjador

Avui divendres, 20 de novembre, Dia Internacional dels Drets de la Infància, CCOO participa en la jornada de dejuni organitzada per la Plataforma DIAE (Drets dels Infants en l’Àmbit Educatiu) a la seu de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona-FAVB (c/Obradors, 8, Barcelona). Es vol denunciar, per enèsima vegada, la pobresa, la desatenció i el maltractament que està patint la nostra infància, les nostres famílies i les nostres escoles en no solucionar la mancança de beques de menjador, necessàries per pal·liar els greus problemes d’alimentació que s’estan donant des de fa molts anys.
CCOO va denunciar a l’inici de curs, a través de la Federació d’Educació i després d’haver escoltat la consellera Irene Rigau, que amb el que es pressupostava no hi havia suficient i que calien mesures estructurals i voluntat política decidida per eradicar la pobresa infantil que es constatava a les nostres escoles i per garantir els drets dels nostres infants.
L’engany ha continuat i continua tant per part del Departament d’Ensenyament com des del Govern en ple. On són les mesures adoptades? Com s’estan garantint els drets dels nostres infants? Quina és la solució a curt, mitjà i llarg termini? Quina és la política d’atenció a la infància i adolescència del Govern? On són les partides pressupostàries que la garanteixen?
Es tracta d’una injustícia flagrant i d’una enorme irresponsabilitat. Ens estem jugant el futur de les properes generacions. La malnutrició, sobretot en les etapes primerenques, deixa seqüeles en el desenvolupament físic, cognitiu i emocional dels nostres infants i aquestes poden arribar a ser irreversibles.

Per tot això CCOO exigeix al Govern:
Fons urgents i l’aplicació immediata per pal·liar aquesta situació.
Un pla integral per solucionar la mancança de beques de menjador, així com programes d’acompanyament i suport a les famílies.
Polítiques d’atenció a la infància i a l’adolescència que respectin els seus drets.

CCOO denuncia l’incompliment de la legislació autonòmica, nacional i internacional vigent en matèria d’atenció, educació i protecció a la infància i adolescència.

Per a més informació:
Dolors Vique, responsable de Política Educativa de CCOO de Catalunya. Tel. 696.266.106
Encarna Escribano Arriazu, secretària de Premsa de la Federació d'Educació de CCOO de Catalunya. Tel. 696.903.646. Twitter: @earriazu / @ccooeducacio
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya Barcelona, 19 de novembre de 2015
Item Reviewed: CCOO participa en la jornada de dejuni organitzada per la Plataforma DIAE Rating: 5 Reviewed By: Angel Benito