15 de novembre de 2015

La modificació d’alguns articles de l’EBEP (estatut bàsic de l empleat públic) i la modificació del RDL 14/2012 sobre les substitucions docents concretada en la Llei de pressupostos del Estado de 2016 ens obliga a demanar urgentment una Mesa Sectorial. És urgent tractar aquests temes ja que afecten directament tant les condicions laborals dels docents com a les organitzacions dels centres educatius.

Aspectes tan importants com:
  • El règim de permisos.
  • Reduccions de jornada.
  • Gaudiment de les vacances en cas de maternitat, incapacitat temporal, paternitat, adopció o acolliment.
  • Els supòsits definits en el RDL per procedir immediatament al nomenament de funcionaris interins per substitució transitòria.
...poden tenir un impacte important en el col·lectiu dels professionals de l’educació de Catalunya.

• CCOO demanem l’anul·lació dels acords que van imposar les retallades malmetent les condicions laborals pactades en els acords sindicals signats per CCOO.
  • En altres CCAA, la negociació col·lectiva, ha permès un pacte per al retorn d’alguns d’aquests drets. L’Administració catalana es nega a fer-ho i s’ha mostrat incapaç de fer una redistribució pressupostària més social i més justa per complir amb la seva obligació amb els seus empleats.
Item Reviewed: La Federació d’Educació sol·licita, amb caràcter immediat, la convocatòria d’una Mesa Sectorial Rating: 5 Reviewed By: Angel Benito