728x90 AdSpace

Tancament

Adjudicacions provisionals d'estiu: Tota la informació en un clic

17 de desembre de 2015

Salut laboral. El Departament vol que el seu personal declari que coneix tots els riscos i les mesures de prevenció

SALUT LABORAL
Personal docent i laboral d'Ensenyament públic.
Registre d’activitats informatives 




Accedeix al full informatiu en pdf (+)

Durant les darreres setmanes, el Departament d'Ensenyament està demanant al personal dels centres educatius, la signatura d'un document per certificar que han estat informats dels riscos laborals als quals està exposat. Aquest procediment no ha estat discutit ni negociat prèviament amb els representants sindicals dels treballadors/es a la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d'Ensenyament.

Des de les CCOO, pensem que aquesta manera de pretendre informar al personal dels centres educatius no fomenta la integració efectiva de la prevenció de riscos laborals, ni molt menys la cultura preventiva, mostrant malauradament el seu caràcter burocràtic i la poca rellevància que se li atorga a aquesta matèria.


  • Així pensen salvar la poca inversió en prevenció de riscos laborals? 
  • Així pensen acomplir la Llei de Prevenció de Riscos Laborals després de gairebé 20 anys de la seva aprovació?

Amb aquest document, el Departament vol que el seu personal declari que ha estat informat:

a) Dels riscos del centre de treball i de les mesures de protecció i prevenció que se’n deriven, que es poden trobar al document d’avaluació de riscos i a la planificació de l’activitat preventiva del centre.

Però, realment està actualitzada l'avaluació de riscos del teu centre? També s'ha fet avaluació de riscos psicosocials? I les mesures de protecció i prevenció que es van proposar, s'han implementat? Per això, recomanem que abans de signar aquest document ho comprovis, i en el cas de faltar alguna avaluació, o ser anterior a canvis en els llocs de treball (de mobiliari, tecnologies o estructurals), fer-ho constar i indicar que la informació que es te és insuficient i inadequada.

b) De les actuacions que cal seguir en cas d’emergència en el centre de treball, que es poden trobar al pla d’emergència del centre.

En aquest cas, si el pla d'emergència únicament fa referència al pla d’evacuació del centre, i no pas a altres possibles situacions d’emergència com accidents greus múltiples, accidents molt greus, situació de confinament, o d’altres, cal que fer-ho constar al document.

c) Dels riscos per a la seguretat i salut associats al meu lloc de treball i de les mesures i activitats de protecció i prevenció aplicables, disponible a la intranet del Departament d’Ensenyament.

 Aquesta informació que pots trobar a la intranet, amb total seguretat no serà la concreta del teu lloc de treball, que és on podràs patir un accident de treball i/o una malaltia professional. Igualment, no hi són la totalitat dels diferents llocs de treball, i tampoc no s'han avaluat les modificacions, per exemple horàries, efectuades en els darrers cursos. Us proposem que, si és aquest el cas, també ho feu constar al document abans de signar-ho.

  • Comenta amb Blogger
  • Comenta amb Facebook
Item Reviewed: Salut laboral. El Departament vol que el seu personal declari que coneix tots els riscos i les mesures de prevenció Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació
Scroll to Top