728x90 AdSpace

Tancament

Adjudicacions provisionals d'estiu: Tota la informació en un clic

14 de desembre de 2015

La condició d'interí no pot impedir el cobrament d'estadis


Davant la recent sentència del Tribunal Constitucional de 5 de novembre de 2015 que, assumint la jurisprudència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea,  estableix que la condició de interí o interina, per si mateixa, no pot impedir el cobrament dels sexennis o estadis, la Federació d’Educació de CCOO vol fer les següents consideracions:


  1. El cobrament dels sexennis o estadis per part del professorat interí o substitut ha estat possible a Catalunya gràcies a l’acord signat el 2005 en solitari per CCOO. Acord de la Mesa sectorial de personal docent no universitari del novembre de 2005.
  2. L’acord estableix el dret del personal interí a cobrar fins a tres sexennis i, alhora,  emplaça les parts signants, a través de la negociació, a ampliar el cobrament del 4rt i el 5è estadi. Malgrat  ha estat una demanda reiterada per CCOO, l’administració s’ha negat sistemàticament a abordar aquesta negociació.
  3. La Federació d’Educació de CCOO entenem que  la sentència pot establir nous drets o garanties per al personal interí i que, en conseqüència, l’Administració no pot continuar defugint la negociació per tal d’incorporar-los de forma normalitzada en el marc de les relacions laborals del sector.
  4. Per aquest motiu, hem instat formalment l’administració que activi de forma immediata l’òrgan legitimat pel propi pacte per a la negociació: la Comissió de Seguiment de l’Acord.
  5. Malgrat tot, la Federació d’Educació de CCOO estudia totes les alternatives possibles per fer valdre aquests drets o garanties, inclosa la jurídica i, cas de no poder arribar a una solució negociada, els posarà a disposició dels treballadors i treballadores.
Llegeix i descarrega aquí el comunicat (pdf)


  • Comenta amb Blogger
  • Comenta amb Facebook
Item Reviewed: La condició d'interí no pot impedir el cobrament d'estadis Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació
Scroll to Top