Adjudicacions provisionals d'estiu: Tota la informació en un clic

7 de març de 2016

El Parlament de Catalunya ha votat favorablement una moció sobre el sistema educatiu que recull les demandes que la Federació d’Educació de CCOO porta més de tres mesos reivindicant a través de la campanya “Cap  tancament a P3. Baixem les ràtios. No a la massificació de l’ESO”.

Ja des del novembre de 2015, a CCOO estem alertant del tancament generalitzat d’aules de P3  i de la massificació d’algunes línies de l’ESO. La manca de planificació en l’oferta escolar de Catalunya genera greuges que afecten l’accés al sistema i la qualitat de l’educació que rep el nostre alumnat. Per aquesta raó, CCOO ens hem mobilitzat instant la comunicat educativa i els governs locals a implicar-se en aquesta lluita i denunciant, amb dades reals obtingudes a peu de centre , la situació actual de l’oferta escolar.

La pressió política i mediàtica exercida arreu del territori, que ja havia aconseguit paralitzar el tancament en alguns centres, ha arribat al Parlament. Finalment, ha aprovat una moció en què insta el govern a reconsiderar el tancament de línies, a planificar-les de forma consensuada, a crear línies públiques de secundària d’acord amb les necessitats i a baixar la ràtio d’alumnes per classe per al curs 2016-2017.

La moció també incorpora una de les principals demandes de CCOO, la de mantenir totes les línies educatives mentre duri el procés de preinscripció. A CCOO sempre hem rebutjat que la proposa de tancaments de grups sigui anterior al propi procés de preinscripció perquè condiciona prèviament les famílies a l’hora de poder optar per un centre públic.

A més, el Parlament constata que és necessari recuperar la coresponsabilitat del govern en el finançament de les escoles bressol. Aquesta va ser una de les retallades més vergonyants de l’administració Rigau, atès el greu impacte social i educatiu que ha suposat per a les famílies de Catalunya i que la nostra Federació no ha deixat de reivindicar de forma prioritària.

La Federació d’Educació volem reivindicar el sindicalisme útil que estem fent des de CCOO i reconeixem el pas endavant que suposa aquesta moció, però sabem que el camí tot just comença. No abaixarem la guàrdia i mantindrem la mobilització, la denúncia i la reivindicació per tal que el Govern adopti aquestes mesures efectivament.

Llegiu i descarregueu el Comunicat aquí (pdf)

Item Reviewed: El Parlament de Catalunya fa seves les demandes de la Federació d’Educació de CCOO sobre els tancaments de P3 Rating: 5 Reviewed By: David T CCOO