Adjudicacions provisionals d'estiu: Tota la informació en un clic

17 de març de 2016

Resum Mesa Sectorial 16 de Març

MESA SECTORIAL  SOBRE LLOCS ESPECÍFICS I ACREDITACIÓ DEL PROFESSORAT

Ahir dimecres 16 de març de 2016 , els representants de CCOO vam participar a la Mesa sectorial convocada per tractar un únic tema: perfils professionals de llocs específics i acreditació del professorat.

CCOO hem fet una prèvia comunicant a  l’Administració el nostre descontentament inicial ja que, en tant que aquesta resolució parla de llocs de treball i la seva capacitació professional, ens hagués agradat proposar i debatre els perfils professionals de manera conjunta prèviament a la resolució. L’Administració ha recollit aquesta petició i s’ha compromès a  tenir aquesta interlocució prèvia en els futurs processos de definició i proposta.

CCOO ens manifestem en contra de la resolució perquè:
  • Col·lisiona amb el decret d’especialitats i el sistema d’oposicions ja que les especialitats docents donen resposta a molts d’aquests perfils i garanteixen l’exercici del lloc de treball.
  • Els requisits de l’acreditació dels perfils  no sempre són prou exigents en relació a la tasca.
  • Alguns  perfils específics són molt poc creïbles a causa de la seva dubtosa necessitat.
  • Hi ha perfils  que es podrien proveir per altres vies com per exemple mitjançant càrrecs de coordinació addicional.
  • Existeixen unes especialitats docents i laborals que han de donar resposta a aquestes necessitats específiques dels centres.
  • No té cap sentit perfilar un lloc de treball quan forma part de les competències actuals dels docents.

L’Administració ha comunicat que els perfils que es regulen en aquesta resolució s’inclouran  en el mateix procés d’adjudicacions d’estiu, però haurem d’esperar a donar una informació més acurada  a la concreció per part del Departament.

CCOO també hem demanat màxima transparència en aquest procés i hem proposat que aquells llocs perfilats que no hagin estat coberts es puguin publicar a través de la web del Departament, de manera semblant al procés que es fa amb els llocs de difícil cobertura.

Tot i la nostra oposició, i la de la resta de sindicats , el Departament  defensa la necessitat i la legitimitat de la proposta emparada en un decret que obliga al desplegament i aplicació d’aquests perfils  i la seva acreditació i subratllant el convenciment de que la seva aposta és una garantia de millora de la qualitat de l’ensenyament en tant que dona un valor afegit a tots aquells projectes educatius que requereixen d’aquests llocs específics.

CCOO seguirem qüestionant  que aquest plantejament sigui realment garantia d’aquesta qualitat i continuarem defensant els interessos i necessitats de la totalitat dels i de les docents atenent a criteris d’igualtat, transparència i rigorositat respectant les especificitats de cada centre.

Item Reviewed: Resum Mesa Sectorial 16 de Març Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació