21 d’abril de 2016

Cap concert a centres que segreguen per sexe

Avui el Parlament ha aprovat una moció a favor de la rescissió dels concerts educatius dels centres que segreguen per sexe...

CCOO valora molt positivament l’aprovació d’una moció que elimina els concerts educatius als centres educatius que segreguen a l’alumnat per sexe.

La Federació d’Educació de CCOO valora positivament que el Parlament de Catalunya hagi aprovat una moció a favor de la rescissió dels concerts educatius dels centres que segreguen per sexe, establint un període de transitorietat fins a l’inici del curs 2017-2018 per permetre que s’adaptin a l’escolarització mixta.

Alhora CCOO alerta però, que la mesura pot acabar sent més simbòlica que real. Primer perquè no és la primera vegada que el Govern de Catalunya es mostra desobedient i insubmís, no amb una llei imposada per l’Estat, sinó amb les instàncies que li arriben del seu propi Parlament. Així va passar amb la moció que instava el Govern a reconsiderar el tancament de línies de P3, a planificar-les de forma consensuada, a crear línies públiques de secundària d’acord amb les necessitats i a baixar la ràtio d’alumnes per classe per al curs 2016-2017.

En segon lloc, cal fer evident que l’aprovació d’aquesta moció neix amb una debilitat força important: l’equivocació en el sentit del vot d’un dels partits del Parlament ha impedit que sortís denegada, la qual cosa fa palès un suport parlamentari més limitat del que, a priori, es reflexa a la votació final.

Malgrat tot, i més enllà de tornar a posar en evidència les diferències i contradiccions existents entre les formacions polítiques del Govern, tècnicament el resultat de la moció situa favorablement el Parlament autonòmic front una de les reivindicacions fonamentals per a la nostra organització sindical.

Des que la LOMCE eliminés la prohibició de subvencionar els centres privats que segreguen per raó de sexe, CCOO hem invocat la inconstitucionalitat de l’article  84.3, que regula aquesta possibilitat, en el benentès que la segregació per sexe constitueix en si mateixa una discriminació i és inadmissible, en conseqüència, que es financi amb diners públics. Lamentablement, no va ser un dels articles recorregut pel Govern de Catalunya quan va presentar el recurs d’inconstitucionalitat contra la norma estatal.

Item Reviewed: Cap concert a centres que segreguen per sexe Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació