13 de maig de 2016

Posicionament unitari contra l'Acord-Trampa del Departament

Davant la negativa del Departament a negociar, CCOO i la resta de sindicats presentem un posicionament unitari de rebuig a l'Acord-Trampa

Clica la imatge per descarregar el full d'Actualitat

Els representants de CCOO a la Mesa sectorial de l'ensenyament públic no universitari hem presentat avui, conjuntament amb la resta de sindicats presents a la Mesa, un document de posicionament davant la negativa del Departament a retirar la proposta inicial: dues noves retallades.
El Departament no ha mostrat cap intenció d'arribar a un acord amb la part sindical. És per això que nosaltres seguirem exigint el retorn dels drets que ens van ser arrebassats a partir del 2010.
No acceptem aquest #AcordTrampa que pretenia fer-nos còmplices de la retirada del gaudiment de la reducció de dues hores lectives pels majors de 55 anys. De la mateixa manera, tampoc serem còmplices de la suspensió del cobrament del mes de juliol per part dels substituts amb més de sis mesos treballats.
Tant l'un com l'altre, van ser drets aconseguits per CCOO, en solitari, en l'acord del 2005.

En tot aquest procés de negociació, hem manifestat expressament que estem disposats a negociar condicions que impliquin una millora real i efectiva. És la nostra responsabilitat i la nostra obligació i, en cap cas, ens farem còmplices de les polítiques de l'Administració negociant noves retallades.

DECLARACIÓ DE LA PART SINDICAL DE LA MESA SECTORIAL D'ENSENYAMENT

Els sindicats presents a la mesa sectorial d'ensenyament, respecte a les iniciatives en matèria de personal docent que ha presentat l'administració, volem declarar:

1. Que l'increment de plantilla en centres de màxima complexitat que no siguin CAEPs, no s'ha de pagar amb les nòmines del juliol del personal substitut ni amb les dotacions de professorat que es deixen de contractar per la pèrdua del dret a la reducció de dues hores lectives als majors de 55 anys.

2. Que l'assignació de nous recursos en el marc de l'escola inclusiva en centres i serveis educatius encara no pot ser valorada com un avenç per la desconsideració que es té amb la mesa sectorial per no haver rebut, els representants dels docents, el decret d'educació inclusiva, sense aquest requisit no podem entendre l'abast de la mesura, ni si es tracta d'un avenç o d'un retrocés.

3. Que no acceptem cap més retallada i que per tant rebutgem un nou acord de govern que modifiqui o suspengui el dret a la reducció de dues hores lectives als majors de 55 anys i el dret del personal substitut a cobrar el mes de juliol després d'haver treballat més de sis mesos durant aquest curs.

5. Que la millora de la cobertura de les substitucions és del tot insuficient. Els centres necessiten la substitució des del primer dia, de tot el personal i de totes les baixes i permisos, i a partir del 1 de setembre.

6.  Que  no es pot vestir d'acord una condició que està ja guanyada en la via judicial perquè ja és un dret. El reconeixement del quart i cinquè estadi del personal interí, per tant, és d'obediència obligada i lògica pel poder executiu.

7. Que la millora en la Formació Permanent del professorat de 2 milions d'euros no sembla que pugui recuperar l'estat en què ha quedat aquest aspecte després del cicle de retallades que pensàvem que havia acabat.

9. Que la convocatòria d'oposicions no està concretada i que és un imperatiu legal pel nombre de funcionaris interins al que ha arribat a tenir el sistema actualment i de fa temps.

A més de la declaració sobre les iniciatives presentades a la mesa, la part sindical volem afegir:

1. El Departament continua menystenint als representants dels docents i, per extensió, a tot el col·lectiu en actuar de forma unilateral i assistint la mesa per imperatiu legal i sense voluntat negociadora.

2. Que les propostes unitàries de la part sindical de retorn a l'horari lectiu d'abans de les retallades, de cobertura de les substitucions dels del primer dia i des del 1 de setembre, i de la retirada de la designació per entrevista del personal substitut i dels nous perfils específics, no han estat ni considerades per l'administració.

I és per tots aquests motius, però sobretot pel menysteniment que l'administració demostra cap a la mesa sectorial, que avui 13 de maig, la part sindical s'aixeca de la mesa en senyal de protesta tot esperant que el proper cop que sigui convocada, l'administració mostri més respecte per la negociació col·lectiva.

Barcelona, 13 de maig de 2016

USTEC·STEs (IAC), CCOO, ASPEPC-SPS i UGT

PER LA REPOSICIÓ DELS NOSTRES DRETS!
PER LA REVERSIÓ DE LES RETALLADES!
PER LA QUALITAT DE L'EDUCACIÓ!
Item Reviewed: Posicionament unitari contra l'Acord-Trampa del Departament Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació