9 de juny de 2017

Resum de la mesa sectorial ( 7/06/17)

L’Administració obre la sessió explicant que, enguany, estan treballant a “marxes forçades” degut als molts canvis que s’implimentaran el curs 17-18. La intenció és fer arribar als centres la informació sobre les plantilles el més aviat possible.

Modificacions a la resolució provisional de plantilles per al curs vinent

Tot seguit ens presenten les modificacions que es proposen  a la resolució provisional de plantilles per al proper curs (documents que no ens havien enviat amb anterioritat) i passen a detallar-ne les novetats que consideren més importants:
• El tractament dels Institut-Escola no serà el que s'havia considerat en un primer moment perquè s'han adonat que tenen tipologies molt diferents entre si, en funció de si ofereixen tota l'ESO o no. Així ens comenten que, a efectes de càlcul de plantilles, si no ofereixen encara tota l'ESO, se'ls afegirà en el càlcul de plantilla per a l'exercici de càrrecs directius i de coordinació un total de 7 hores per cada grup d'escolarització de l'ESO. Si ja ofereixen els quatre cursos de l'ESO, els serà d'aplicació el mateix quadre que ja consta a la resolució per a la resta d'instituts.

• Informen també que han previst increment d'hores lectives a batxillerat segons el nombre de grups oferits. Els increments serien: 2 h en centres d'oferta de fins a 8 grups, 1,5 h entre 9 i 11 i 1 h en centres de més d'11 grups d'oferta. El Departament entén que aquesta mesura ha de representar una millora qualitativa.

• Presenten també una modificació de la taula per a les escoles que mantenen l'ampliació horària (sisena hora), independentment de què siguin de màxima complexitat o no, amb un increment que el Departament quantifica equivalent a unes 160 dotacions.

• Com a mesura de millora per atendre la diversitat exposen que, a banda de les 300 dotacions previstes a l'Acord de 31 de gener, hi haurà un augment de plantilla que afectarà els centres de màxima complexitat fonamentalment. Ens donen les següents dades: n'hi haurà 204 centres amb la nova qualificació "d'alta complexitat", 65 INS passaran de tipologia A a B, 19 INS passaran de tipologia A a C i 20 INS passaran de tipologia B a C.

• Quan a les
USEE's ens informen que tindran 2 dotacions (abans 1,5) si tenen 10 alumnes o més. Quantifiquen que aquesta mesura pot afectar el 40% aproximadament de les USEE's que hi ha a tota Catalunya.

• N'informen també d'un augment d'entre 70 i 80 dotacions més per a les Aules d'Acollida i d'un augment també d'entre 25-30 dotacions per a les Escoles d'Educació Especial.

Resposta  sindical

Arribat aquest punt, la Part Social demanem un recés per poder valorar la documentació i les novetats que ens presenten i poder donar una resposta unitària.

La resposta unitària de tots els sindicats presents a la Mesa es basa en aquests 4 punts i així els exposem:

1. Demanem un desglossament exacte de les dotacions previstes per a implementar les millores que presenten, perquè entenem que així es va determinar en la signatura de l'Acord de 31 de gener.

2. Tot i que valorem positivament les millores presentades avui, hem de recordar-los que l'Acord emplaçava a la negociació, per exemple, de la reivindicació fonamental que tenia la Part Social: eliminació dels terços. Lamentem, doncs, que no hi hagi "negociació" sinó "informació" només del que pensen fer.
3. Tornem a exigir la publicació de l'Acord al DOGC tal com contempla la normativa.

4. Aprofitem per preguntar si ja tenen dades més exactes de matriculació i si han confirmat l'increment de matrícula que s'esperava i que suposava un càlcul de 387 dotacions.

Intervenció del Departament

L'Administració respon que són conscients que es van comprometre a retre comptes de l'Acord, però que fins a finals de juny no ens els podran fer arribar.

Tornen a reiterar que enguany no entomaran la supressió-reconversió dels terços en mitges jornades amb l'argument que això només es podrà abordar en un altre escenari pressupostari. Manifesten, a més a més, que enguany ja s'ha fet un esforç pressupostari amb la millora de les substitucions.

Sobre la publicació de l'Acord, diuen que des del Departament d'Ensenyament s'ha fet l'informe i la memòria corresponent i és qüestió de dies que es publiqui i no ha de ser cap problema que s'inclogui en un Acord de Govern perquè així ho preveu també la normativa i que, en tot cas, es publicarà textualment tal com es va signar.

Sobre les dades de matriculació, reiteren que encara no ens les poden donar amb exactitud.

Torn Obert

En el torn obert de paraules CCOO tornem a demanar tenir accés a l'estudi que han fet servir per catalogar els centres amb les noves tipologies. Sobre les millores presentades avui, les valorem positivament: sobretot l'increment de dotacions a les USEE's perquè sempre ha estat una reivindicació fonamental de les CCOO; però lamentem que el Departament informi i no negociï realment. Ens hauria agradat debatre les mesures proposades. Demanem també que es revisi el criteri numéric de l'increment de les USEE's en el sentit que entenem se li ha de donar més importància als informes que elaborin els EAPS corresponents. Un centre pot tenir menys de 10 alumnes a l'USE, però pel seu perfil i les seves necessitats pot estar més que raonat i motivat l'increment de professionals per abordar amb garanties la seva atenció correcta.

CCOO tornem a demanar les dades pendents d'aprovats/des a les darreres convocatòries d'oposicions i el percentatge d'interins/es que es presenten i aproven. Demanem també informació sobre la suposada instrucció interna referida al Pla Pilot de 0-3 a Escoles Rurals i denunciem que cap resolució referent a aquest pla pilot ha passat per Mesa. Manifestem també que estem rebent moltíssimes queixes sobre el mal funcionament del nou sistema informàtic de gestió als centres (ESFERA) Sobre el calendari, lamentem com ha anat tot plegat dins del Consell Escolar de Catalunya i entenem que és una situació poc seriosa.
Item Reviewed: Resum de la mesa sectorial ( 7/06/17) Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació