6 de setembre de 2017

Gràcies a CCOO: Avancem en el suport administratiu a l’Educació d’adults

Gràcies a la pressió de CCOO

Avancem en el suport administratiu a l’Educació d’adults

Les Aules de Formació d’Adults (AFA) pateixen amb massa freqüència de mancances greus pel que es refereix al suport administratiu. Aquestes mancances suposen una sobre-carrega de treball  per al personal docent que s’ha agreujat des de la recent gestió dels Fons Europeus.

Volem recordar que la sobre-càrrega de tasques sobre els treballadors comporta riscs en matèria de salut laboral i l’Administració té l’obligació legal de posar-hi remei per erradicar-los o si més no minimitzar-los.

En el cas de la ciutat de Barcelona s’ha arribat a l’absència de personal administratiu en els casos de l’AFA Ciutat Meridiana i l’AFA Bon Pastor. Davant de la passivitat que anaven mostrant el Departament i el Consorci d’Educació de Barcelona sobre la qüestió, CCOO van iniciar una campanya de peticions a finals del curs passat (Més informació de la campanya en aquest enllaç)

Finalment, les dues AFAs compartiran un treballador administratiu a partir de l’1 de setembre. Un primer pas que demostra la utilitat de CCOO en la millora de l’educació per adults i les condicions dels seus treballadors i treballadores.

També volem recordar que totes les escoles d'adults han patit i pateixen una sobrecàrrega administrativa amb els FSE (Fons Socials Europeus). Des de CCOO denunciem que continua havent-hi un incompliment flagrant dels compromisos del Departament d'Ensenyament per donar resposta a aquesta situació.

Item Reviewed: Gràcies a CCOO: Avancem en el suport administratiu a l’Educació d’adults Rating: 5 Reviewed By: David T CCOO