10 de gen. 2018

Aquest curs la grip fa menys mal. 100% de retribució en cas de baixa

Aquest hivern la grip ha arribat al nivell d’epidèmia i pot ser que afecti moltes persones del personal docent, que es vegin obligades a agafar la baixa per aquest motiu.

Us volem recordar que, gràcies a l’acord que vam signar el 16 de juny del 2017 a la Mesa General de la Funció Pública s’han ampliat els  supòsits d'Incapacitat Temporal  amb la percepció del 100% de les retribucions.

Concretament, pel que fa a la grip, l’apartat 8 del Decret Llei 4/2017, de 18 de juliol, de modificació del règim de millores de laprestació econòmica d'incapacitat temporal del personal al servei del'Administració de la Generalitat, del seu sector públic i de les universitats públiques catalanes estableix la percepció del 100% de les retribucions en el cas de malalties de declaració obligatòria recollides a l’annex 1 del Reial Decret 2210/1995 de 28 de desembre, modificat per l'Ordre SSI/445/2015, de 9 de març (BOE núm 65 de 17 de març de 2015) que cita explícitament la grip al número 23 del seu llistat.

Podeu trobar tota la informació referent a la normativa i les retribucions en cas de baixa, incorporant tots els nous supòsits derivats de l’acord de 16 de juny en aquesta entrada de la nostra web. En aquest link també trobareu la sol.licitud de millora de complement per incapacitat temporal per circumstàncies excepcionals que heu d’entregar juntament amb la baixa.

L’acord de 16 de juny, també regula altres avenços que podeu trobar resumits gràficament aquí.

Des de CCOO creiem que ara és el moment per, no només recuperar els que ens han arrabassat als últims anys, sinó també lluitar per millorar les nostres condicions de treball. Ara ens toca a nosaltres!

Model de sol·licitud de pagament del 100% per circumstàncies excepcionals:

Cal acompanyar-la del certificat corresponent (que només ha de dir la circumstància, mai quina és la patologia) i entregar-lo juntament amb el comunicat de baixa.
Item Reviewed: Aquest curs la grip fa menys mal. 100% de retribució en cas de baixa Rating: 5 Reviewed By: .