728x90 AdSpace

22 de març 2018

Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent no Universitari del 21 de març

Obertura de la borsa el mes d'abril

El 21 de març va tenir lloc una reunió de la Mesa Sectorial de Negociació del Personal Docent no Universitari.

Aquí teniu un resum dels principals temes tractats:


El Departament situa els problemes que s’estan trobant en la gestió de la borsa:
  • La dificultat per cobrir algunes especialitats principalment a l’FP de famílies industrials.
  • La disponibilitat real de les persones que s’apunten a la borsa: hi ha un augment de nomenaments no acceptats.

Una de les solucions que proposa és la convocatòria d’una borsa oberta, un model que s’obri permanentment i que incorpori campanyes per trobar ràpidament candidats/tes quan hi hagi la necessitat en aquelles especialitats i territoris en difícil cobertura. Però fins al mes d’octubre no estarà disponible aquest nou sistema i per tant al mes d’abril es realitzarà l’obertura ordinària de la borsa tal com s’ha fet fins ara.

Respecte a la disponibilitat real de les persones que s’apunten a la borsa el Departament està treballant en una opció què consistiria en que les mateixes persones que estan a la borsa puguin activar i desactivar la seva disponibilitat durant el curs.

Mentre que no es posi en funcionament aquesta nova eina informàtica al mes d’octubre el Departament introdueix una sèrie de modificacions i ‘mesures flexibilitzadores’ en la  pròxima obertura de la borsa (mes d’abril) proposades el 2015 per CCOO en les meses tècniques d’FP per l’actualització de l’acord FP de l’any 1999, per donar resposta a la manca de docents en moltes especialitats:
  1. Eliminació del requisit del màster de formació o formació didàctica equivalent fins a finals del curs 2020-2021 amb el compromís previ de les persones candidates a manifestar el seu compromís a obtenir aquestes titulacions.
  2. Eliminar el requisit del nivell de B1 d’angles per poder matricular-se al màster o a la formació didàctica equivalent. Poder cursar paral·lelament el B1  amb el màster o la formació didàctica equivalent.
  3. Són conscients que a FP pot haver-hi més problemàtica per cursar el màster o la formació equivalent , perquè és gent molt vinculada al món de l’empresa i els hi dificulta molt cursar-lo presencialment. Proposen modalitats semipresencials i/o totalment on-line. Ho han proposat i ho estan treballant amb Universitats. Estan treballant també en habilitacions de matèries que es poden impartir noves.
  4. El Departament farà una campanya mediàtica per impulsar la borsa. Volen fer difusió als graus universitaris per explicar que la docència és una opció de treball a l’abast.

CCOO agraïm que l’Administració finalment incorpori algunes de les nostres propostes del 2015 per millorar l’accés a la borsa docent i l’emplacem a què tingui en compte més freqüentment les nostres aportacions encara no incorporades:
  • Realització de cursos presencials/semipresencials intensius durant l’estiu per poder cursar el màster i la capacitació pedagògica amb una àmplia oferta a l’IOC i a les universitats públiques.
  • Denunciem que els preus del màster/capacitació a universitats privades a distància que faciliten la matrícula i el curs són prohibitius.
  • Habilitacions per al professorat en actiu acompanyades de formació permanent amb proves periòdiques i transparents per poder cobrir especialitats amb manca de candidats/es.
  • L’obertura de borsa permanent ha d’anar lligada a proves de capacitació periòdiques, transparents, amb calendaris anuals establerts i amb tribunals.
  • Els i les docents treballant en difícil cobertura estiguin ben informats, assessorats i formats per no perdre’ls com a treballadors i treballadores.
  • Reconeixement i retribució de les tutories del pràcticum per part del Departament i de la universitat amb la qual col·laboren. En resposta aquesta qüestió la nova Directora de Secundària explica que estan treballant amb Universitats per millorar la situació dels centres formadors. Hi ha d’haver una coordinació de pràctiques i un reconeixement dels docents i les docents que tutoritzen. Ens informa d’una comissió conjunta entre centres formadors i Universitats, en aquesta comissió s’estan tractant els temes pedagògics i també les millores de reconeixement econòmic de les tutories del màster. Volen cada cop un màster més “competencial” i en què les Universitats tinguin clar que el pràcticum és el més important i que ha de formar part del projecte singular del centre formador que el fa.
  • Reconeixement dels serveis prestats en la docència en qualsevol administració pública, departament a efectes de mèrits, triennis i estadis.

Pel que fa a la problemàtica que ens presenta l’administració respecte a la no acceptació dels nomenaments i la dificultat de cobertura de les substitucions  CCOO manifestem que el problema es va crear quan la mateixa administració, amb l’oposició de CCOO, va deixar sense efecte el dret a poder congelar el número de la borsa per motiu de feina. Aquest fet ha provocat que molta gent hagi hagut de triar entre la feina que tenia o el nomenament que els oferien. Per tant des de CCOO tenim clara la solució: Poder tornar a congelar el número de la borsa per motiu de feina. Hem demanat que es contempli aquesta opció pel que queda de curs escolar. Recullen també la proposta de congelació per motiu de feina, però diuen que això s’ha de tractar quan es regulin els requisits per formar part de la borsa.

Pel que fa a la resolució d’obertura de borsa que ens presenten considerem una mala notícia que no facin una obertura de totes les especialitats. Trobem una injustícia que per exemple història no s’obri, ja que porten des del 2016 sense poder apuntar-se a la borsa i a més a més aquesta especialitat s’està cobrint amb gent que ja forma part de la borsa que té altres titulacions i que li permeten tenir reconeguda l’especialitat d’història, però que es van apuntar a la borsa per una altra especialitat.

CCOO protestem enèrgicament davant el fet que no vulguin obrir cap especialitat de Primària, ja que l’opció que tenen els graduats i graduades en magisteri és treballar com a docents i per tant demanem que reconsiderin aquesta obertura de borsa i que totes les especialitats quedin obertes.

Per altra banda des de CCOO fa temps que portem reclamant que la borsa estigui oberta permanentment durant tot el curs escolar, però reiterem que si es fa d’aquesta forma, totes les especialitats han d’estar obertes, no pot ser que l’administració vagi decidint quines especialitats es poden o no apuntar.

En precs i preguntes CCOO recordem que tenim peticions de mesa de les quals no ens han donat resposta: inspecció, FP i un altre registre d’entrada amb petició sobre la prova d’idoneïtat que s’ha de fer quan es reingressa a la borsa després d’avaluació negativa. Sobre el gaudiment de les vacances de les persones jubilades demanem que quedi clar el redactat perquè els SSTT no ho estan entenent bé.

Exigim el manteniment dels 2 cicles en perill a La Ferreria i a la resta de territoris. L’oferta pública d’FP és insuficient i en alguns territoris s’ha eliminat totalment l’oferta lligada al teixit industrial. Demanem també la Planificació d’FP i el llistat dels canvis que es pretenen fer en els cicles i els centres el curs vinent. Ens agradaria tenir la informació abans de la Mesa d’FP demanada per CCOO.

Insistim un cop més en obrir Història i Filosofia a la borsa.




Si vols rebre avisos de les dades de modificació de la borsa docent,i informació adreçada al personal substitut/interí, pots apuntar-te en el següent formulari:
.





  • Comenta amb Blogger
  • Comenta amb Facebook
Item Reviewed: Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent no Universitari del 21 de març Rating: 5 Reviewed By: Federació CCOOEducació
Scroll to Top