29 de jul. 2019

Programa d’innovació de pràctiques del màster de secundària curs 2019/2020

Reclamem reconeixement i compensació pel

professorat Coordinador i Tutor del Pràcticum

El Departament d’Educació, amb nota de premsa de 24 de juliol, comunicava que mitjançant una resolució  (enllaç a la resolucióper la qual ha creat el programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, ha obert convocatòria per a la selecció de centres que vulguin ser formadors.

Valorem la iniciativa del Departament de voler aprofundir en la qualitat del model  d’organització i gestió de les pràctiques dels estudiants universitaris en centres educatius, alhora volem recordar-li que tot i l’inici del programa el curs vinent, els centres que acullin alumnat el continuaran acollint amb les mateixes condicions  com fins ara, a canvi de cap reconeixement, “at gratia et amore”. També que cal tenir en compte que a més de les pràctiques del màster universitari, existeixen  les de la  formació pedagògica del professorat tècnic de Formació professional i d’Ensenyaments esportius, per la qualitat de les quals també cal vetllar.

Des de CCOO hem manifestat, des de l’inici de la implantació del pràcticum, la nostra negativa a que els centres de secundària haguessin d’assumir la coordinació i tutorització de l’alumnat sense formació, ni reconeixement.
Veure el full d’inici del curs 2018/2019 Més drets pels i les treballadores. Més recursos per a tothom!

Reclamem pel professorat coordinador i tutor del pràcticum de secundària:
  • -     Coordinació i reciprocitat amb la universitat.
  • -     Formació.
  • -     Reconeixement, compensació horària i econòmica.

i emplacem al Departament pel curs vinent, a la negociació de les condicions de treball en mesa.

Item Reviewed: Programa d’innovació de pràctiques del màster de secundària curs 2019/2020 Rating: 5 Reviewed By: .