Normativa i retribucions en cas de baixa

Actualitzat a novembre de 2017

Les absències justificades per assistència a consulta mèdica, sempre que no pugui concertar-se fora de l’horari de treball s’acrediten amb la declaració responsable de la persona i justificant del centre o consulta mèdica.

Les absències produïdes per motius de salut de durada superior a tres dies s'han de justificar necessàriament mitjançant el comunicat mèdic de baixa i han de seguir la tramitació corresponent a la situació d'incapacitat temporal.

Tan bon punt el treballador tingui coneixement de la situació de baixa, ho ha de comunicar al director o directora del centre on està adscrit, i fer-li arribar el comunicat de baixa com a molt tard l'endemà de l'expedició.

La data de l'alta mèdica queda inclosa en la durada de la incapacitat temporal, per la qual cosa els comunicats mèdics d'alta s'han de presentar el dia laborable següent, és a dir, el mateix dia de reincorporació al lloc de treball.

Model de sol·licitud de pagament del 100% per circumstàncies excepcionals (el cas d'hospitalització, intervenció quirúrgica, procés oncològic, embaràs, i violència de gènere...)

Cal acompanyar-la del certificat corresponent (que només ha de dir la circumstància, mai quina és la patologia) i entregar-lo juntament amb el comunicat de baixa.

CCOO: lluitar, negociar, tornar a lluitar

CCOO continuem lluitant contra les mesures del govern català i central amb mobilitzacions. Amb la pressió exercida fins ara hem aconseguit negociar que aquestes normatives siguin menys lesives. Hem deixat també una porta oberta a introduir millores per persones que necessitin especial protecció. Sabem que no hem acabat la feina, i que cal seguir en la mobilització i en la negociació. No ens aturarem fins assolir la derogació d'aquestes mesures, que suprimeixen drets socials aconseguits amb molt d'esforç.

• CCOO continuem lluitant per recuperar el cobrament del 100% de les retribucions des del primer dia de baixa per a tothom.
  • CCOO continuarem mobilitzant per aturar l’assalt als nostres drets.

Normativa:

Item Reviewed: Normativa i retribucions en cas de baixa Rating: 5 Reviewed By: Angel Benito